פעילות

 

השיטה:

הליך העבודה מתחיל באבחון יסודי של העסק ובעבודה משותפת עם בעלי העסק ומקבלי ההחלטות.
לאחר שלב האבחון מוגש דו"ח אבחון והמלצות.
בעקבות הדו"ח, היועץ מתחיל בליווי העסק על מנת ליישם את ההמלצות הכתובות על פי החלטת הבעלים, תוך בקרה שוטפת על התוצאות העסקיות.

 

תחומי פעילות:

  • תכנון ויישום מדיניות ארגוניות – אסטרטגיה וטקטיקה.
  • בניית כלים ניהולים לפי צרכי הארגון/המנהלים.
  • בניית פורמטים ממוחשבים לשליטה ובקרה - TMTH -Too Much To Handle.
  • פיתוח והדרכת מנהלים ועובדים.
  • יעוץ וליווי שינוי ארגוני.
  • ניתוח והגדרת תפקידים.
  • יעוץ וליווי בהערכה ומיון עובדים.
  • שילוב של יעוץ והדרכה אישית / קבוצתית המובילה את הארגון לתוצאות והישגים הנבחנים ונמדדים באופן רציף.
  • הדרכה אישית / קואצ'ינג.

 

אסטרטגיה וניהול:

  • הכנת תוכנית עסקית, קביעת תקציבים ויעדים שנתיים ותקופתיים – תוך
    בחינת הרווח הגולמי והתפעולי.
  • קביעת מדיניות ארגונית וניהולית.
  • קביעת שיטות עבודה אחידות העונות על צרכי המערכת.
  • כתיבת מערך נהלים תוך התאמתו המלאה למערכת קיימת או עסק חדש.
  • תיקון, גיבוש ושיכתוב נהלים קיימים.
  • קביעת אסטרטגיה עסקית.
  • בניית מערך קניות והטמעת שיטות הקניה בעסק.
  • יעוץ והדרכה אישי לבעלים ומנהלים.
  • יעוץ בבחירת אזורים ואתרים לפתיחת עסקים, ליווי משלב התכנון ועד בכלל.

 

תפעול וארגון :

  • קביעת דרך קבלת החלטות וישומן.
  • פיתוח אפיקי התקשורת בארגון / שתוף פעולה פנימי.
  • העברה מהכוח אל הפועל של תוכניות השיווק, תוך הגדרת וכתיבת יעדים ברורים הניתנים להשגה ולשליטה.
  • הדרכה בניהול וריכוז החלטות, מעקב אחר ביצוע החלטות בשטח, תוך בחינת התועלת הכלכלית לטווח המיידי והארוך.
  • יצירת דוחות ממוחשבים ברמת העסק הבודד והרשת, לנושא שליטה וביקורת.
  • יצירת כלים לפיקוח על יחס קניות ויחס מלאי – ברמת כדאיות כלכלית.
  • בדיקת הפחת – כפועל יוצא של חוסר בסחורה, בלאי, שימוש חוזר, פגיעה אפשרית ברווח הגולמי.
  • שיטות ברכש וקניות בגלגול פריט ברמת חסכון במימון.
  • שיטות לחסכון בהוצאות שוטפות.

 

כח אדם :

  • בנית עץ מבנה כוח אדם מול צרכים ותקציב.
  • בנייה ושכתוב של הגדרות תפקיד ותחומי אחריות.
  • בחינת איכויות כוח האדם במערכת.
  • הגדרת צרכי כוח אדם – פרסום, מיון וראיונות.
  • גיוס עובדים – חוזים, סודיות, חפיפה ומעקב שוטף.
  • שיטות תגמול ותמריצים – בניית מערכי שכר ותמריץ לעובדים ובעלי תפקידים.
  • הכשרת עובדים בסדנאות פנימיות וחיצוניות בנושאי ניהול, שרות, שיווק ומכירות.
  • בניית מערכי הדרכה פנימיים.

 

כלים ניהוליים, ממוחשבים לשליטה, בקרה וביקורת :

  • בניית פורמטים ממחושבים הנבנים בהתאמה על פי צורכי הלקוח והעסק לצורך שליטה וניתוח שוטף של התוצאות עסקיות כגון(רשימה חלקית) :
    1. ניתוח מאזני בוחן חודשיים ורב שנתיים, לצורך קבלת החלטות.
    2. פדיון יומי מצטבר ותקופתי לניתוח "ימים חזקים", מספר לקוחות, סל ממוצע, חלוקת אמצעי האשראי ועוד.
    3. שליטה ופיקוח על תזרים המזומנים – הכנסות, הוצאות קבועות ומשתנות, הוראות קבע, הערכות חודשיות ועוד. בניית היכולת לחזות תזרים המזומנים לשנה ויותר.
    4. שליטה בחשבוניות (הכנסות והוצאות) חשבוניות ספקים גביה ועוד.
    5. תמחור ורווח גולמי.
    6. נקודות איזון.
    7. שליטה בשכר.
  • בניית שיטות בקרה על הזמנות וקבלת סחורה, בדיקתה ואישור חשבוניות,
    עד לשלב התשלום.
  • בניית מערך חוות דעת לקוחות – בדיקת שביעות רצון לקוחות (סקר פנימי ו/ או חיצוני).
  • בדיקה ובקרה תקופתית של מגוון המוצרים, קביעת קו המוצרים – מוצרים
    חדשים, קיימים, ומוצרים שאינם נמכרים, ברמת גלגול פריט.
  • בניית פורמטים ממוחשבים מערכים ונהלים על פי תוצאות והמלצות דוח האבחון.

 

 

שיווק פרסום וקידום מכירות :

  • בניית אסטרטגיה שיווקית ופרסומית.
  • הכנת תקציב פרסום שנתי – ברמה מקומית וארצית.
  • פרסום וקדום מכירות ברמה מקומית / על פי סקטורים / ברמת נקודת מכירה בודדת או רשת.
  • הקמת מאגר לקוחות ממוחשב.
  • סדור מדף – "פייסינג" ברמת המכירה ללקוח.
  • קביעת מחלקות ותחומים בחנות קמעונאית / עסק סיטונאי ובכלל.
  • שילוט פנימי וחיצוני.
  • אפשרויות החדרת מוצרים / מותגים חדשים לשוק הקיים ופתיחת שווקים חדשים למוצרים קיימים.
  • בניית קו מותגים החל משלב התכנון, היצור ועד לשלב המכירה לצרכן הסופי.
  • ייעוץ והדרכה לבחירת מוצרים ועזרים לקדום מכירות.
  • הכנת תוכנית שווק המתאימה לרוח העסק והתקופה, תוך מתן דגש על קהל היעד.

 

הדרכה אישית / קואצ'ינג: 

  • פיתוח מיומנויות אישיות. 
  • פיתוח מיומנויות ניהול. 
  • בניית כלים ניהוליים. 
  • שליטה אישית.
  • שליטה עסקית (ראו "כלים ניהוליים, ממוחשבים לשליטה, בקרה וביקורת").